خبرنگاران بارندگی پاییزی در مازندران 33 درصد کاهش یافت

به گزارش کشتی کروز، ساری - خبرنگاران - مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که میانگین بارش باران در این استان از آغاز فصل پاییز تا 15 آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد کاهش یافت.

خبرنگاران بارندگی پاییزی در مازندران 33 درصد کاهش یافت

محمدرضا رضوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران میزان بارندگی استان را طی سال زراعی جاری حدود 185 میلی متر گفت.

وی گفت که بیشترین میزان بارندگی در این مدت مربوط به شهرستان عباس آباد در غرب و کمترین هم مربوط به شهرستان بهشهر در شرق مازندران با 97 میلی متر بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه نمود : پیش بینی ها نشان می دهد که میزان بارندگی استان طی پاییز و زمستان در حد نرمال خواهد بود و نگرانی برای کشاورزان برای سال زراعی وجود نخواهد داشت.

وی ایستایی برف در ارتفاعات طی فصل پاییز و زمستان را نقطه ثقل اطمینان بخشی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در فصل بهار و تابستان برشمرد و گفت : در سال جاری بارش ها بیشتر در ارتفاعات به صورت برف بود و به همین دلیل هم ماندگاری آن بخشی از کمبود بارش باران را جبران می کند.

با وجود کاهش 33 درصدی بارندگی استان در فصل پاییز ، طبق آخرین گزارش شرکت آب منطقه ای مازندران که اواخر آبان ماه سال جاری منشتر شد،میانگین ذخیره آب در پشت هشت سد استان حدود 239 میلیون متر مکعب اعلام شد که به معنای پر شدن نیمی از ظرفیت آنها است. پارسال میزان ذخیره آب در اواخر آبان 231 میلیون متر مکعب بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1553

به "خبرنگاران بارندگی پاییزی در مازندران 33 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی پاییزی در مازندران 33 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید