حمله ارتش مالزی به منطقه تحت اشغال شبه نظامیان قبیله فیلیپینی

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران : ارتش مالزی به منطقه مورد مناقشه و تحت اشغال شبه نظامیان قبیله فیلیپینی که روستایی در این کشور را اشغال نموده اند، حمله کرد. این مناقشات تاکنون 27 کشته بر جای گذاشته است.

حمله ارتش مالزی به منطقه تحت اشغال شبه نظامیان قبیله فیلیپینی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ ارتش مالزی در واکنش به خشونت های اخیر در منطقه صباح که طی چند روز گذشته منجر به کشته شدن دست کم 27 نفر شده بود روز سه شنبه حمله ای را علیه یک قبیله مسلح در فیلیپین ترتیب داد.

سخنگوی نخست وزیر مالزی بیان کرد که عملیات برای پاکسازی این منطقه از ساعات اولیه روز سه شنبه آغاز شد. در این منطقه 180 فیلیپینی حضور داشتند که ده ها نفر از آنها مسلح بودند.

روز دوشنبه دولت مالزی برای یاری به نیروی پلیس 7 گردان زرهی را به منطقه اعزام کرد. البته از حملات روز سه شنبه هنوز تلفاتی گزارش نشده است.

روز شنبه اولین آغاز درگیری های مسلحانه میان دو طرف بود که پس از کوشش ارتش مالزی برای دستگیری اعضای گروه، 10 نفر از مردم قبیله صباح کشته شدند. گروه مسلح نیز در اقدامی تلافی جویانه 6 نیروی پلیس مالزی را به قتل رساندند.

درگیری های اخیر در منطقه صباح باعث شد تا بسیاری از ساکنین این منطقه خانه های خود را ترک نمایند. بر اساس گزارشات دراین منطقه حدود 800 هزار فیلیپینی زندگی می نمایند.

بعضی منتظر تشدید درگیری ها در هفته های آینده هستند. رئیس جمهور سابق فیلیپین نیز در راستای کوشش برای فرونشاندن درگیری ها از قبیله صباح درخواست کرد تا سلاح های خود را تحویل دهند. وی در ادامه اضافه نمود که مذاکرات تنها زمانی صورت می گیرد که آنها سلاح های خود را کنار بگذارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 427

به "حمله ارتش مالزی به منطقه تحت اشغال شبه نظامیان قبیله فیلیپینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ارتش مالزی به منطقه تحت اشغال شبه نظامیان قبیله فیلیپینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید