حزب کمونیست چین هیچ گونه اصلاحات سیاسی را اجرا نخواهد کرد

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران: یک روز پیش از شروع نشست سالانه اعضای حزب کمونیست چین مقام های ارشد این حزب اعلام کردند که در نشست سال جاری هیچ گونه اصلاحات سیاسی که حاکمیت این حزب را به خطر اندازد مورد آنالیز قرار نخواهد گرفت.

حزب کمونیست چین هیچ گونه اصلاحات سیاسی را اجرا نخواهد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که حزب کمونیست چین پیش از این از اجرای اصلاحات ساختاری در نشست 4 روزه خود پشت درهای بسته خبر داده بود ولی به نظر می رسد هیچ گونه اصلاحات سیاسی در این نشست مورد آنالیز و گفتگو قرار نخواهد گرفت و بیشترین تمرکز اعضای حزب کمونیست چین بر اصلاحات مالی طی ده سال آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش رسانه های خبری نزدیک به دولت چین نیز ضمن رد اصلاحات سیاسی در حزب کمونیست اعلام کردند، این حزب در نشست سال جاری خود تنها به دنبال اجرای اصلاحات ساختاری مالی به منظور دستیابی به رشد و رونق مالی پایدار و باثبات خواهد بود.

کشورهای غربی فشار زیادی را به حزب کمونیست چین برای اجرای اصلاحات سیاسی وارد می نمایند. یک نشریه حزب کمونیست چین اوایل ماه گذشته نوشت، فشار شدید کشورهای غربی برای اجرای اصلاحات سیاسی هدفی جز خلاص شدن از ادامه حاکمیت این حزب در چین ندارد.

پیش از به قدرت رسیدن ژی جین پینگ رئیس جمهور چین بعضی تحلیلگران سیاسی پیش بینی می کردند که بعضی اصلاحات و تغییرات در نظام سیاسی این کشور ایجاد گردد. ولی به نظر می رسد رئیس جمهور فعلی چین نیز راستا و راه رهبران قبلی این کشور را ادامه می دهد.

تازه ترین نظرسنجی روزنامه گلوبال تایمز نیز نشان می دهد که تنها 33 درصد مردم چین خواهان اعمال اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 517

به "حزب کمونیست چین هیچ گونه اصلاحات سیاسی را اجرا نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب کمونیست چین هیچ گونه اصلاحات سیاسی را اجرا نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید