حراج غول نفتی عربستان در پی بحران شدید مالی

به گزارش کشتی کروز، اقتصاد > انرژی - بحران مالی در عربستان باعث شد تا مسئولان عربستانی به دنبال فروش شرکت نفتی آرامکو در بازار بورس چین باشند.

حراج غول نفتی عربستان در پی بحران شدید مالی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، عربستان مدعی شد که فروش 5 درصد از سهام آرامکو برای سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی این کشور انجام می گردد، اما شواهد حاکی از آن است که سعودی ها اکنون با بحران مالی دست و پنجه نرم می نمایند، زیرا دولت این کشور به دلیل اُفت شدید درآمدهای نفتی خود، بنابر اذعان خود مسئولان سعودی، سال گذشته عربستان 98 میلیارد دلار کسری بودجه داشت که صندوق بین المللی پول آن را با 1.5 درصد افزایش اصلاح کرد و رقم 140 میلیارد دلار را صحیح دانست.

طی روزهای قبل این کشور 11 هزار نفر کارگر افغانی، پاکستانی و همچنین 9 هزار نفر کارگر فیلیپینی را اخراج کرد که حتی حقوق شان را نیز نپرداخته است، این مسئله مورد اعتراض وزرای امور خارجه کشورهای یادشده نهاده شد.

همچنین اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه عربستان نتوانسته ماه ها حقوق شهروندان خودش را پرداخت کند، که نارضایتی عمومی را در کشور دامن زد.

رویترز به نقل از خالد الفلیح وزیر نفت انرژی عربستان نوشت: چینی ها علاقمندی برای فروش آرامکو بزرگترین شرکت نفتی این کشور در بازار بورس کشورشان هستند.

وزیر نفت و انرژی عربستان تاکید نموده است: مطمئناً همه بازارهای بورس دنیا که با آنها دیدار می کنیم مشتاق به فروش این شرکت بزرگ نفتی در بازار بورس شان هستند.

وی اضافه کرد: این طبیعی است که چین بخواهد چنین مذاکره ای را برای فروش آرامکو داشته باشد. سعودی ها با توجیه اصلاح مالی به دنبال فروش 5 درصد از سهام آرامکو هستند، این شرکت نفتی دولتی است و سعودی ها می گویند پول آن را در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری خواهند کرد.

مقامات سعودی تخمین زده اند که ارزش کل این سهام 2 تریلیون دلار باشد و مقامات سعودی می گویند که فهرست متنوعی از بازارهای بورس مانند چین، نیویورک و لندن را در اختیار دارند که خواستار فروش آرامکو هستند.

منبع:خبرآنلاین

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 992

به "حراج غول نفتی عربستان در پی بحران شدید مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج غول نفتی عربستان در پی بحران شدید مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید