جزئیات روش های تامین اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: مدیران کل راه و شهرسازی، نسبت به تامین به موقع اراضی اهتمام ویژه داشته باشند.

جزئیات روش های تامین اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمود محمود زاده بعلاوه بر تکلیف ادارات کل راه و شهرسازی برای تامین به موقع اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی، تاکید نمود.

وی توضیح داد: مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به شناسایی و تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن، اهتمام داشته باشند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان روش های تامین اراضی در نهضت ملی مسکن شامل این موارد است: اراضی دولتی با کاربری مسکونی واقع در محدوده شهر ها اعم از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی یا سایر دستگاه های دولتی که در اجرای ماده 6 قانون ساماندهی و یا ماده 10 قانون جهش فراوری مسکن باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل گردد که در این خصوص، اراضی واقع در بافت فرسوده در اولویت قرار دارند.

بعلاوه، اراضی در اختیار دستگاه های اجرایی و نهاد های طرف تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، احیای بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی، شهر های نو، شهرک های مسکونی نو و استفاده از اراضی دارای طرح آماده سازی زمین، استفاده از ظرفیت اراضی دولتی با کاربری غیرمسکونی در محدوده شهر ها مشروط به تصویب تغییر کاربری در مراجع ذیربط، استفاده از اراضی با کاربری مرتبط و یا قابل تغییر کاربری بخش خصوصی و نهاد های عمومی غیردولتی بر اساس توافق با دستگاه های متولی اجرای طرح اقدام ملی و پس از تصویب طرح تغییر کاربری در مراجع ذیربط، معاوضه اراضی مسکونی غیردولتی واقع در محدوده شهر ها با اراضی دولتی با هرنوع کاربری بخش دیگری از روش های تامین اراضی نهضت ملی مسکن است.

خرید اراضی غیردولتی مناسب واقع در محدوده شهر ها در صورتیکه تامین زمین به وسیله راه چاره های فوق به تشخیص اداره کل و تایید سازمان ملی زمین و مسکن امکانپذیر نباشد. اراضی دولتی مناسب الحاق به محدوده مصوب شهر با تصویب مراجع ذیربط، و اراضی دولتی واقع در محدوده سکونتگاه های داخل حریم شهر ها و یا اراضی مناسب جهت احداث شهرک های مسکونی، از دیگر روش هایی است که برای تامین اراضی در اجرای نهضت ملی مسکن به استان ها تکلیف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2112

به "جزئیات روش های تامین اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات روش های تامین اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید