تهدید گمرکی مجدد ترامپ علیه اروپا

به گزارش کشتی کروز، رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر اروپا تعرفه های گمرکی بر غذاهای دریایی آمریکا را لغو نکند، اعمال تعرفه های گمرکی بر واردات خودرو از اروپا را در دستور کار قرار می دهد.

تهدید گمرکی مجدد ترامپ علیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از این اتحادیه تهدید نموده است.

وی اعلام نموده که اگر اتحادیه اروپا تعرفه غذاهای دریایی وارداتی از ایالات متحده را لغو نکند این تصمیم خود را عملی خواهد نمود.

ترامپ روز گذشته در یک میز گرد با ماهیگیران در شهر بنگور این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که روی خرچنگ و سایر غذاهای دریایی آمریکا تعرفه 20 درصدی اعمال می نماید.

ترامپ با اشاره به اینکه خرچنگ های وارداتی از کانادا بدون تعرفه گمرکی به اتحادیه اروپا وارد می شوند گفت: کانادا همان خرچنگ را از همان آب ها بدون عوارض گمرکی به اروپا وارد می نماید، اما ما باید برای آن تعرفه گمرکی پرداخت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود که اگر اتحادیه اروپا این تعرفه های گمرکی را لغو نکند ما هم تعرفه های گمرکی بر واردات خودرو از این اتحادیه را اعمال می کنیم. وی تاکید نمود که این تعرفه ها نه تنها معادل تعرفه های اروپا خواهد بود، بلکه امکان دارد که افزایش هم پیدا کند.

ترامپ همچنین خطاب به اروپاییان گفت: من با آن ها تماس خواهم گرفت و اگر رویکرد خود را تغییر ندهند، ما تا زمان این تغییر تعرفه های گمرکی بر خودروهای وارداتی آن ها اعمال می کنیم.

ترامپ بیان کرد که مشاور تجاری او مسئولیت مذاکرات با اتحادیه اروپا در این باره را بر عهده خواهد داشت.

تعرفه های گمرکی یک ابزار فشار محبوب دولت ترامپ است. رئیس جمهور آمریکا مدتهاست که اتحادیه اروپا را با این ابزار تهدید می نماید. اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا از طرف آمریکا به ویژه خودروسازان آلمانی را شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1243

به "تهدید گمرکی مجدد ترامپ علیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید گمرکی مجدد ترامپ علیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید