تقویت 80 میلیارد پوندی ارتش انگلیس با تانک و رزم ناوها

به گزارش کشتی کروز، ارتش انگلیس این ماه به دنبال اطلاعیه دولت لندن برای آغاز فرایند مدرن سازی به منظور آماده سازی نیروهای مسلح این کشور برای جنگ ها در آینده، 80 میلیارد پوند اعتبار دریافت می کند.

تقویت 80 میلیارد پوندی ارتش انگلیس با تانک و رزم ناوها

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که این اعتبار برای ارتقای تجهیزات و ادوات نظامی طی چهار سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد. مجموع این هزینه طی دهه آینده به حدود 200 میلیارد پوند می رسد.

در حالی که ناوچه های جدیدی خریداری می شوند، بیش از صد تانک کهنه چلنجر 2 هم با برج های متحرک، تسلیحات، سنسورها و موتورهای جدیدی که به دست می آورند، در میدان جنگ کشنده تر می شوند. همچنین تحرکات جدیدی برای دستیابی به آنچه مهمات تاخیری خوانده شده و گاهی به آن پهپادهای کامیکازی هم می گویند و می تواند پیش از انفجار در اطراف هدف بچرخد، دیده می شود.

همچنین این هشدار وجود دارد که کشورهایی همچون روسیه از چنین مهماتی که محل تفاوت موشک های کروز و پهپادهای مسلح است، استفاده می کنند.

یک منبع دولتی ارشد گفت: فناوری در حال بسط و توسعه است و این چیزی است که ما باید نگران آن باشیم. همه از تروریست ها گرفته تا دیگر کشورها، به تجهیزات مدرن و پهپادهای مرگبار دسترسی دارند.

این اقدامات که بخشی از بازنگری در فرایند دفاع، سیاست خارجی و امنیت انگلیس است، به زودی در دو سند دولتی افشا خواهند شد.

سند اول بررسی یکپارچه است که سه شنبه منتشر می شود و معنای دیدگاه بریتانیای جهانی نخست وزیر انگلیس را در عمل نشان خواهد داد و شامل تمایل به هند - پاسیفیک می شود. دومین مورد که سند فرماندهی دفاعی است، 22 مارس منتشر می شود و یک برنامه مدرن سازی برای نیروهای مسلح انگلیس را افشا می کند که از دید وزرای دفاع مدت هاست که عقب افتاده است.

این پیشنهادات شامل کاهش تعداد نیروها و کوچک سازی پلتفورم هایی است که بخشی از ارتش انگلیس به شمار می فرایند و از قرن بیستم در کانون توجه قرار داشتند. داده های دولتی تاکید دارند که چنین تغییراتی با توجه به افزایش کلی بودجه وزارت دفاع انگلیس، کاهش به شمار نمی رود بلکه بازنشستگی هستند.

تغییرات مذکور بر شاخه های نیروهای مسلح، ارتش، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی و فرماندهی استراتژیک انگلیس که به حملات سایبری نظارت می کند، اثر خواهد گذاشت. توجه به تسلیحاتی موسوم به پهپادهای کامیکازی بازتاب این است که جنگ تا چه حد سریع در حال تغییر در میادین نبرد است و کشورها در حال افزایش سرمایه گذاری خودشان روی آنها هستند.

نخست وزیر انگلیس از بودجه 16.5 میلیارد پوندی برای وزارت دفاع کشورش طی چهار سال آینده، در بازبینی هزینه ها در نوامبر گذشته برای تأمین بودجه این استراتژی، رونمایی کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1718

به "تقویت 80 میلیارد پوندی ارتش انگلیس با تانک و رزم ناوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت 80 میلیارد پوندی ارتش انگلیس با تانک و رزم ناوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید