تغییرات نقل وانتقالاتی مهم بعد از برگزیت

به گزارش کشتی کروز، با تأیید اتحادیه فوتبال انگلیس، پس از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا - موسوم به برگزیت - قوانین سختگیرانه و محدودیت های جدیدی برای جذب بازیکنان خارجی در لیگ جزیره اعمال خواهد شد.

تغییرات نقل وانتقالاتی مهم بعد از برگزیت

انگلیس روز 31 دسامبر امسال به صورت رسمی اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود و به تبع آن یکسری مقررات اداری و کاری که در خصوص بازیکنان فوتبال شاغل در این کشور وضع شده بود نیز تغییر می نماید.

یکی از این تغییرات آن است که باشگاه های لیگ برتر انگلیس دیگر نمی توانند از کشور های عضو اتحادیه اروپا بازیکن زیر 18 سال جذب نمایند و این به معنای انتها فوری فعالیت استعدادیاب های تیم های انگلیسی در رده های پایه فوتبال سایر کشورهای قاره سبز است و شانس آنها را برای جذب مهره های خارجی دارای پتانسیل تبدیل شدن به ستاره های عظیم آینده کم می نماید، البته از طرفی این قانون باعث می گردد که مسئولان فوتبال جزیره تمرکز بیشتری روی شناسایی و پرورش استعدادهای داخلی داشته باشند.

مطابق قوانین جدید فوتبال انگلیس بعد از برگزیت، مجوز کار برای بازیکنان غیر بریتانیایی صرفاً برای افراد بالای 18 سال صادر خواهد شد و این قضیه شامل مربیان هم می گردد.

در بیانیه ای که اتحادیه فوتبال انگلیس درباره تغییر مقررات مربوط به جذب بازیکن و استخدام نیرو های فنی منتشر نموده آمده است:

پس از برگزیت باشگاه ها دیگر به صورت آزادانه اجازه خرید بازیکن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. بازیکنان کشورهای اتحادیه اروپا که می خواهند در لیگ برتر یا دسته های پایین تر فوتبال انگلیس بازی نمایند باید مجوز کار در انگلیس را دریافت نمایند؛ مانند دیگر بازیکنان خارجی (غیراروپایی) که تا الان این کار را انجام می دادند. مجوز کار برای آن بازیکنان هم ساز و کاری مبنی بر امتیازگیری خواهد داشت که در آن امتیازدهی برای بازیکنان عظیمسال و بازیکنان جوانان با استعداد بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:

1- سابقه حضور در مسابقات بین المللی و تورنمنت های رده سنی جوانان

2- کیفیت باشگاه فروشنده بازیکن بر اساس لیگی که در آن بازی می نماید، جایگاهی در آن لیگ دارد و پیشرفتی که در مسابقات قاره ای دارد.

3- میزان حضور آن بازیکن در بازی های تیمش در رقابت های داخلی و اروپایی

بازیکنانی که با توجه به این سه معیار، امتیازات لازم را کسب نمایند، به صورت اتوماتیک برای آنها مجوز کار صادر می گردد و بازیکنانی به حدنصاب امتیازات لازم نرسند ممکن است برای اخذ مجوز کار از سوی یک گروه از کارشناسان مورد ارزیابی قرار بگیرند. این تغییرات با هدف یاری به باشگاه های انگلیسی برای جذب بهترین بازیکنان خارجی ممکن و همچنین افزایش فرصت های شناسایی و پرورش استعدادهای بومی انجام شده است. در لیگ برتر حداکثر تعداد بازیکنان خارجی زیر 21 سالی که یک تیم می تواند جذب کند به سه بازیکن در پنجره جابجایی ژانویه 2021 و پس از آن به 6 بازیکن در طول یک فصل محدود می گردد. همچنین طبق قوانین فیفا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدان معنا خواهد بود که باشگاه های این کشور دیگر نمی توانند هیچ بازیکن زیر 18 سال خارجی را به خدمت بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1546

به "تغییرات نقل وانتقالاتی مهم بعد از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات نقل وانتقالاتی مهم بعد از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید