تصویب قانونی تازه برای برگزاری گرنداسلم های تنیس

به گزارش کشتی کروز، مسئولان برگزار کننده چهار گرنداسلم فصل و نهاد های حاکم بر تنیس دنیا قانونی نو را برای یکسان سازی شیوه برگزاری این مسابقات وضع کردند.

تصویب قانونی تازه برای برگزاری گرنداسلم های تنیس

به گزارش خبرنگاران، مسئولان برگزار نماینده چهار گرنداسلم فصل تنیس یعنی، اوپن استرالیا، اوپن فرانسه، ویمبلدون و اوپن آمریکا با یکدیگر به توافقی دست یافتند که به موجب آن از این پس دیگر ست های پنجم هیچ یک از این چهار تورنمنت طولانی نخواهد شد.

تا پیش از این هر یک از این چهار تورنمنت که مهمترین رویدادهای تنیس دنیا محسوب می شوند، قانون مخصوص خود را برای معین برنده مسابقات که ست پنجم شان شانه به شانه دنبال می شد داشتند. تا پیش از در رقابت های اوپن استرالیا، زمانی که دو شرکت در ست پنجم 6-6 مساوی می شدند کار به تای بریک (معین برنده با ایجاد اختلاف دو امتیازی میان دو شرکت نماینده) کشیده می شد و هر یک که زودتر به امتیاز 10 می رسید برنده بود. در اوپن آمریکا این اتفاق زمانی که نتیجه 6-6 مساوی شد رخ داد و تنیسوری که زودتر به امتیاز 7 می رسد برنده می شد. در ویمبلدون زمانی که دو تنیسور 12-12 مساوی شوند، کار به یک تای بریک کشیده می شد و تنیسور که به امتیاز 7 برسد فاتح مسابقه لقب می گرفت. برخلاف این سه گرنداسلم اما در اوپن فرانسه، هیچ حدنصابی برای معین برنده تای بریک وجود نداشد.

اکنون اما قرار است که هر چهار گرنداسلم به صورت مشترک زمان مساوی شدن دو تنیسور در ست پنجم در امتیاز 6 به تای بریک برود و شرکت نماینده ای که با 2 امتیاز اختلاف زودتر به امتیاز 10 برسد فاتح مسابقه خواهد بود.

قانون تازه قرار است به صورت آزمایشی در تمامی بخش های گرنداسلم بعدی، اوپن فرانسه برگزار گردد و هیئت مدیره گرنداسلم ها قصد دارند این قانون را دائمی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2264

به "تصویب قانونی تازه برای برگزاری گرنداسلم های تنیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قانونی تازه برای برگزاری گرنداسلم های تنیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید