تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری بین المللی برای کاهش تنش های منطقه

به گزارش کشتی کروز، رئیس جمهوری عراق امروز بر تداوم همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم و کاهش تنش های منطقه ای تاکید نمود.

تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری بین المللی برای کاهش تنش های منطقه

برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز در جریان ملاقات جان لوریمر مشاور وزارت دفاع و استفان هیکی سفیر انگلیس در عراق با وی در کاخ السلام بغداد، بر لزوم تداوم همکاری برای مبارزه با تروریسم تاکید نمود.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق آمده است: در این ملاقات روابط عراق و انگلیس و اهمیت تقویت آن در همه سطوح و همکاری در زمینه های نظامی و امنیتی درخصوص آموزش و مسلح کردن نیروهای امنیتی عراق و همکاری در مقابله با تروریسم آنالیز شد.

برهم صالح در این ملاقات گفت: جنگ علیه تروریسم همچنان پابرجاست و همیاری بین المللی در ادامه نبرد علیه گروههای تروریستی به عنوان خطری فرامرزی و تهدید نماینده همگان لازم است.

وی اضافه نمود: نیروهای امنیتی عراق توانستند گروه تروریستی داعش را شکست دهند اما بعضی هسته های آن هر از چند گاهی در کوشش برای تهدید امنیت و ثبات شهروندان در بعضی از شهرها و روستاها هستند.

رئیس جمهوری عراق توضیح داد: دستگاههای امنیتی با هماهنگی ائتلاف بین المللی به تعقیب تروریست ها برای جلوگیری از رسیدن به اهدافشان ادامه می دهند.

براساس این بیانیه، برهم صالح همچین بر اهمیت کاهش شدت تنش ها در منطقه و مسدود کردن راه گروههای تروریستی افراطی که از خلاءها و بحران ها برای تهدید صلح و امنیت اجتماعی سوء استفاده می نمایند، تاکید نمود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور عراق در این ملاقات بر لزوم کوشش برای تقویت فرصت های توسعه و شکوفایی به وسیله هماهنگی و کار مشترک و اینکه عراق محوری در راستای تقویت امنیت و ثبات باشد و نیز احترام به حاکمیت عراق و سرزمین آن و اینکه عراق عرصه تسویه حساب ها نباشد، تاکید نمود.

براساس این بیانیه، مشاور وزارت دفاع انگلیس نیز طرح های رئیس جمهور عراق را تایید و بر اهمیت همکاری برای مبارزه با تروریسم تاکید نمود.

وی همچنین بر التزام کشورش به حمایت آموزشی و تسلیحاتی نیروهای امنیتی عراق و تحقق امنیت و ثبات در عراق تاکید نمود.

این ملاقات در سایه تصمیم دولت آمریکا برای کاهش نیروهایش در عراق صورت گرفت. سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب با اعلام کاهش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و عراق گفت که تا پانزدهم ماه ژانویه (26 دی ماه)، شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از این دو کشور به 2 هزار و 500 نفر خواهد رسید.

پیش از این ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام نموده بود.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

مجلس عراق پیش تر با صدور مصوبه ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید نموده است.

مردم عراق در مناسبت های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام داشته اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1514

به "تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری بین المللی برای کاهش تنش های منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری بین المللی برای کاهش تنش های منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید