برگزاری انتخابات زودرس در بریتانیا برای گریز از بن بست برگزیت

به گزارش کشتی کروز، بریتانیا برای نخستین بار در تقریبا یکصد سال اخیر در ماه دسامبر پیش از کریسمس برای شکست بن بست برگزیت انتخابات زودرس پارلمانی برگزار می نماید.

برگزاری انتخابات زودرس در بریتانیا برای گریز از بن بست برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه 7 آبان توانست با 438 رای موافق در برابر 20 رای مخالف موافقت مجلس را برای انتخابات زودرس در روز 12 دسامبر به دست آورد. این برای نخستین بار از سال 1923 تاکنون است که در ماه دسامبر پیش از کریسمس در بریتانیا انتخابات برگزار می گردد.

قبلا اتحادیه اروپا برای سومین بار تاخیر در جدایی بریتانیا از این اتحادیه را که در اصل قرار بود در 29 مارس انجام گردد، پذیرفته و آن را به 31 ژانویه 2020 موکول نموده بود.

جانسون که قبلا وعده داده بود که برگزیت را به هر طریقی تا 31 اکتبر به انجام برساند، پس از اینکه مجلس با کوشش های قبلی او برای عمل به این وعده مخالفت کرد، خواهان برگزاری انتخابات مجلسی در 12 دسامبر شد.

او پس از رشته ای از شکست های قبلی در جلب موافقت مجلس، در موفقیتی نادر توانست موافقت مجلس عوام برای لایحه انتخابات زودرس را جلب کند. این لایحه اکنون به تصویب نهایی به مجلس اعیان می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 606

به "برگزاری انتخابات زودرس در بریتانیا برای گریز از بن بست برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات زودرس در بریتانیا برای گریز از بن بست برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید