برکناری رئیس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال سندروم هاوانا

به گزارش کشتی کروز، رئیس دفتر سازمان جاسوسی خارجی آمریکا در اتریش به خاطر کوتاهی در انجام مسئولیت هایش از جمله رسیدگی به گزارش ها درباره یک بیماری مرموز برکنار شد.

برکناری رئیس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال سندروم هاوانا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس دفتر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی اِی) در مرکز اتریش، به خاطر کم کاری در انجام وظایف از جمله در قبال گزارش ها درباره بیماری مرموز سندروم هاوانا برکنار شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه به نقل از منابعی ناشناس شامل مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نوشته است، این برکناری، پیامی را به دیگر مسئولان می فرستد که باید این بیماری مرموز با علائم سردرد، تهوع، ضعف حافظه و سرگیجه را بیش از پیش جدی بگیرند.

به نوشته این روزنامه، ده ها پرسنل آمریکایی در وین، از جمله دیپلمات ها و مأموران اطلاعاتی و حتی بچه ها بعضی از این کارکنان، علائم این بیماری را داشته اند.

ویلیام برنز مدیر سی آی اِی دو ماه قبل اعلام نموده بود حدود دویست مقام آمریکایی و خویشاوندان آن ها تا به امروز به سندروم هاوانا مبتلا شده اند که حدود صد مورد آن ها مأموران سی آی اِی هستند.

این بیماری برای اولین بار، سال 2016 در میان مقامات سفارت آمریکا در هاوانا، مرکز کوبا گزارش شد و به همین علت سندروم یا نشانگان هاوانا لقب گرفته است.

سال گذشته آموزشگاه ملی علوم آمریکا اعلام نمود محتمل ترین عامل ابتلا به این بیماری مرموز، نوعی انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده و پالس دار است.

ویلیام برنز، مدعی است به احتمال خیلی قوی روسیه عامل ایجاد این بیماری در میان دیپلمات ها و جاسوس های آمریکایی است. ادعایی که از سوی مسکو تکذیب شده است.

اواخر تیر ماه سال جاری شبکه خبری سی بی سی به نقل از مقام های آمریکایی گزارش کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال تحقیق در خصوص حوادث مرموز علیه سلامتی دیپلمات های آمریکایی و سایر کارمندان این کشور در شهر وین در اتریش است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود: با هماهنگی با شرکای خود در سراسر دولت ایالات متحده، در حال آنالیز گزارشات مربوط به حوادث احتمالی سلامتی اعضای سفارت ایالات متحده در وین هستیم. (جزئیات بیشتر)

حدس ها درباره این بیماری زمانی دوباره داغ شد که اوایل شهریور سال جاری سفارت آمریکا در هانوی مرکز ویتنام در بیانیه ای اعلام نمود که سفر کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به این کشور به علت یک ناهنجاری سلامتی غیرقابل شرح به تعویق افتاد.

در بیانیه سفارت ایالات متحده در ویتنام آمده است: دفتر معاون رئیس جمهور از گزارشی از حادثه احتمالی ناهنجاری سلامتی در هانوی در ویتنام آگاه شد. پس از ارزیابی دقیق، تصمیم به ادامه سفر معاون رئیس جمهور گرفته شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1994

به "برکناری رئیس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال سندروم هاوانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری رئیس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال سندروم هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید