بایدن: جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به نتیجه قاطعی در خصوص منشأ ویروس کرونا نرسیده است

به گزارش کشتی کروز، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که در همان ابتدای دوران ریاست جمهوری خود به جامعه اطلاعاتی آمریکا مأموریت داده است که در خصوص منشأ ویروس کرونا تحقیق کنند و به وی گزارش دهند، اما جامعه اطلاعاتی آمریکا تا به امروز به نتیجه قطعی در این زمینه دست نیافته است.

بایدن: جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به نتیجه قاطعی در خصوص منشأ ویروس کرونا نرسیده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه ای فاش کرد که در اوایل سال جاری میلادی (ابتدای دوران ریاست جمهوری خود) به جامعه مأموریت داده است که منشأ ویروس کرونا را کشف کنند، اما جامعه اطلاعاتی پس از بررسی دو سناریوی محتمل هنوز نتوانسته است به نتیجه قطعی دست یابد.

بایدن در بیانیه خود در خصوص تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا برای کشف منشأ ویروس کرونا گفت: تا امروز جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره وجود دو سناریوی محتمل به اتفاق نظر رسیده است، اما از بین این دو سناریو به نتیجه قاطعی دست نیافته است.

وی ادامه داد: از میان نهادهای تشکیل دهنده جامعه اطلاعاتی آمریکا، دو نهاد به سمت سناریوی اول (تماس انسان با حیوان مبتلا به ویروس) گرایش دارند و یک نهاد به سمت سناریوی دیگر (انتشار ویروس از آزمایشگاه) گرایش دارند که البته اطمینان دو طرف به سناریوهای گفته شده، در حد پایین یا میانه است.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: اکثریت عناصر جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقدند که اطلاعات کافی برای اینکه یک سناریو محتمل تر از دیگری قلمداد شود، وجود ندارد.

روز یکشنبه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع اطلاعاتی آگاه گزارش داد که سه پژوهشگر موسسه ویروس شناسی ووهان در نوامبر 2019، چندین ماه پیش از افشاگری چین درمورد پاندمی کرونا به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

وال استریت ژورنال گفته این گزارش که جزئیات تازه ای درباره تعداد پژوهشگران تحت تاثیر این بیماری، زمانبندی بیماری و مراجعات آنها به بیمارستان ارائه کرده احتمالا باعث افزایش درخواست ها برای انجام تحقیقات بیشتر درباره احتمال خارج شدن ویروس کووید-19 از لابراتوار ووهان خواهد شد.

یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار وال استریت ژورنال در خصوص اظهارات منابع اطلاعاتی حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر نشد، اما گفت که دولت بایدن به طرح سوالات جدی درباره روزهای ابتدایی شیوع کووید- 19 ازجمله منشا آن در داخل چین ادامه می دهد.

اوایل سال جاری میلادی (اواسط بهمن ماه) کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پس از بازدید از ووهان چین تأکید کردند که بی اندازه بعید است که ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان نشت کرده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1937

به "بایدن: جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به نتیجه قاطعی در خصوص منشأ ویروس کرونا نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به نتیجه قاطعی در خصوص منشأ ویروس کرونا نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید