بابک زنجانی: به واسطه ارتش چین هفت دکل برای ایران خریدم

به گزارش کشتی کروز، متهم اصلی پرونده نفتی گفت که در سال 88 بواسطه ارتش چین از یک شرکت آمریکایی، هفت دکل حفاری برای ایران خریداری نموده است.

بابک زنجانی: به واسطه ارتش چین هفت دکل برای ایران خریدم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرنگاران، بابک زنجانی در پاسخ به شکایت شرکت نفت و شرکت HK در نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران اظهار کرد: آقای سیف (رئیس بانک مرکزی) نه پیش گو است و نه آئینه بین بنابراین اینکه من از وجود پول صحبت کنم و او بگوید چنین چیزی نیست و این کار دخالت در کار دادگاه است.

متهم پرونده نفتی به موضوع ال سی و برات اشاره نمود و گفت: شرکت نفت مطالبه ای از بانک مالزی دارد و این مطالبه هم معین است . شرکت HK دو میلیارد از بانک FIIB می خواهد و ما نیز می گوییم به خاطر تحریم این مبلغ قابل جابجایی نیست. البته شرکت نفت بدهی هم دارد و باید بدهی خود را به شرکت ISO بپردازد. این ال سی ها چه درست باشد چه نادرست، مسئولان نفت روی پیش نویس آن را امضا کردند.

زنجانی حطاب به وکیل شرکت HK گفت: اگر وکیل من بودید، همین امروز شما را عزل می کردم چون خودزنی می کنید.

در این لحظه وکیل شرکت HK در پاسخ به اظهارات زنجانی گفت که شما حق ندارید هر دری وری بگویید و قاضی صلواتی نیز ضمن تذکر به زنجانی گفت که او فقط باید دادگاه را خطاب قرار دهد و حق توهین به هیچ کس را ندارد.

متهم پرونده نفتی ادامه داد: شرکت نفت یک روز می گوید پول های زنجانی حاصل فروش اسحله و موادمخدر است و روز دیگر از یقه سفیدها صحبت می کنید. در اصل وکیل شرکت نفت با این روش می خواه بگوید من نبودم دستم بود.

زنجانی همچنین با اشاره به مصاحبه اخیر وکیل شرکت نفت مبنی بر اینکه وزارت نفت یک پسورد داشت و با مراجعه به سایتی وجوه را در آن می دیده اما در واقعیت وجوهی وجود نداشته است گفت: شما چرا مردم را مثل خودتان می بینید. آیا وزارت نفت با یک حساب اینترنتی، 18 کشتی فروخته و یک و نیم میلیارد به حساب من واریز نموده است؟.

متهم پرونده نفتی در پاسخ به این مطلب که گفته می گردد م.ش به وسیله الف. و. د، زنجانی را به مسئولان نفت معرفی نموده است گفت: آقای الف.و.د یک کشتی بار به من فروخته است اما شرکت HK، هفده بار فروخته است. آیا شرکت HK زیرمجموعه الف.و.د است.

زنجانی شرح داد: اداره خزانه داری وزارت نفت به خاطر بدهی سپاه، دنبال من بود و به همین خاطر با آقای د به سوئیس رفتیم. من از سپاه طلب داشتم و به همین خاطر به من حواله داده بودند. در سوئیس آقای وزیر با آقای س.ج تماس گرفت و آقای س.ج گفت که آقای زنجانی هم اینجاست. س.ج تلفن را به من داد و چند دقیقه با وزیر صحبت کردم. پس چرا می گوید آقای الف.و.د مرا به مسئولان نفت معرفی کرد؟.

متهم پرونده نفتی گفت: من در ارتباط با واردات دارو، واردات گوشت و مرغ با سپاه همکاری داشتم. در حساب و کتاب هایمان، از سپاه طلب داشتم که به جای طلبم یک کشتی محموله نفتی به مبلغ 103 میلیون دلار به من دادند.

وی اضافه نمود: نمی گردد که من مجموعه های بزرگی را در ایران، تاجیکستان، کیش و قشم افتتاح کنم و آن وقت شش ماه همکاری من از چهارم تا دهم دی ماه باعث گردد همه این مجموعه ها را از محل فعالیت با مجموعه نفت بدانند.

زنجانی در پاسخ به اظهارنظر وکیل شرکت HK مبنی بر اینکه پرداخت نشدن پول پیمانکاران در پارس جنوبی باعث شده عربستان و قطر سود ببرند گفت: این حرف ها صحت ندارد. در پارس جنوبی چندین پیمانکار خارجی وجود داشت که به دلیل عدم دریافت مبالغ قراردادهای خود، از ایران رفتند. بیش از چهار سال بود که وزارت نفت پول پیمانکاران را نداده بود. در دستور پرداخت های شرکت HK به من، دو پیمانکار وجود داشت که در پارس جنوبی فعالیت می کردند و هر کس نداند شما می دانید که من پول هر کسی را هم که نداده باشم، پول اینها را داده ام.وی ادامه داد: من که وظیفه نداشتم پارس جنوبی را برای شما حفظ کنم. طوری درباره من صحبت می نمایند که گویی من جان کری وزیر خارجه آمریکا هستم و ایران را تحریم نموده ام.

متهم پرونده نفتی با بیان اینکه تا سال 88 دو دکل مربوط به زمان هیتلر در پارس جنوبی فعالیت می کردند اضافه نمود: در سال 88 با وزیر وقت نفت به چین رفتم و به واسطه ارتش چین از یک شرکت آمریکایی هفت دکل حفاری خریداری کردم و پیش پرداخت هفت دکل را نیز دادم. سال 90 سه دکل حفاری به کشور فروخته شد. الان نیز یک دکل به وسیله شرکت ISO فروش رفته است. آوردن دکل به کشور آن هم در شرایط تحریم کار راحتی نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 838

به "بابک زنجانی: به واسطه ارتش چین هفت دکل برای ایران خریدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابک زنجانی: به واسطه ارتش چین هفت دکل برای ایران خریدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید