اوباما: ایجاد تنش در اوکراین برای روسیه عواقبی دارد

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست وزیر مالزی اعلام نمود تحریم های جدید بین المللی علیه روسیه این پیغام را به مسکو ارسال خواهد نمود که باید از ایجاد تنش در اوکراین امتناع کند.

اوباما: ایجاد تنش در اوکراین برای روسیه عواقبی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی در کنفرانس خبری مشترک خود با باراک اوباما با اعلام خبر توافق دوطرف بر گسترش همکاری ها گفت: دو کشور به همکاری بیشتر در حوزه های مالی، امنیتی، آموزشی، علمی و فناوری به توافق رسیدند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما همچنان بر برگزاری مجدد مذاکرات میان مقامات ارشد در سطوح عالی به توافق رسیدیم.

رزاق همچنین خاطرنشان کرد دو طرف در مصاحبه پیرامون تنش های منطقه ای در دریای چین جنوبی بر اهمیت معتبر شمردن قوانین بین المللی تاکید کردند.

اوباما در این کنفرانس از آمادگی آمریکا برای ادامه همکاری در جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی اطلاع داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد برای متوقف ساختن اقدامات روسیه در جهت ایجاد تنش در اوکراین باید تمهیداتی اندیشید. رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد تحریم های جدید بین المللی علیه روسیه این پیغام را به روسیه ارسال خواهد نمود که باید از ایجاد تنش در اوکراین امتناع کند. به گفته باراک اوباما تا زمانی که روسیه به ایجاد تنش به جای راه چاره مسالمت آمیر متوسل گردد با عواقب آن روبرو خواهد شد.

اوباما همچنین خاطرنشان کرد تصور درباره این مساله که آمریکا می تواند به تنهایی اقدام به تحریم روسیه کند اشتباه است، هرچند بهترین حالت اتخاذ تحریم ها با همکاری اتحادیه اروپا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 664

به "اوباما: ایجاد تنش در اوکراین برای روسیه عواقبی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: ایجاد تنش در اوکراین برای روسیه عواقبی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید