انگلیس بار دیگر خواهان مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت شد

به گزارش کشتی کروز، نخست وزیر انگلیس بار دیگر از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا دست از مخالفت با مذاکره مجدد درباره برگزیت بردارند.

انگلیس بار دیگر خواهان مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس بار دیگر از رهبران اروپایی خواسته است تا درباره مفاد توافقنامه برگزیت مذاکره نمایند و دست از مخالفت با این مساله بردارند.

دولت انگلیس اعلام نموده است که نتایج انتخابات اخیر اروپا نشان می دهد که بروکسل باید در رویکرد خود تغییراتی را اعمال کند.

جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

نگرانی ها نسبت به تبعات منفی برگزیت موجب شده است تا ارزش پوند به پایین ترین سطح خود در 30 ماه اخیر برسد.

استیو بارکلی وزیر برگزیت انگلیس در مقاله ای در میل اند ساندی نوشته است که انتخابات مجلسی اروپا در ماه می روند تحولات سیاسی اروپا را تغییر داده است و رهبران اروپایی باید دستور کار میشل بارنیه مذاکره نماینده ارشد اروپا درباره برگزیت را تغییر دهند.

وی اضافه نمود: از زمانی که دستور کار قبلی بارنیه از سوی رهبران اروپایی تایید شده است، بیش از 61 درصد نمایندگان مجلس اروپا تغییر نموده اند. این تغییر ساختاری و اساسی در مجلس اروپا نیازمند تغییر رویکرد رهبران اروپایی نیز هست. آقای بارنیه باید از رهبران اروپایی بخواهد تا مفاد توافقنامه فعلی را مورد بازنگری قرار دهند و با مذاکره مجدد موافقت نمایند، البته اگر خواهان دستیابی به توافق هستند. در غیر این صورت هیچ گونه توافقی بر سر برگزیت حاصل نخواهد شد.

رهبران اروپایی تاکنون حاضر به مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت نشده اند که با ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 392

به "انگلیس بار دیگر خواهان مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس بار دیگر خواهان مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید