انگلیسی ها برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری کوربین ترجیح می دهند

به گزارش کشتی کروز، نتایج جدیدترین نظرسنجی حاکی از این است که شهروندان انگلیسی وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق را بر نخست وزیری احتمالی جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر ترجیح می دهند.

انگلیسی ها برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری کوربین ترجیح می دهند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه استاندارد، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که شهروندان انگلیسی وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری احتمالی جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر ترجیح می دهند.

این نظرسنجی که از طرف مؤسسه یوگو صورت گرفته است نشان می دهد که از هر دو شهروند انگلیسی یک نفر تحقق سناریوی برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری احتمالی کوربین ترجیح می دهد.

بر این اساس، تنها 35درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی با این ایده کوربین موافقند که خواهان اجرای برگزیت بر اساس توافق انجام گرفته بین دولت سابق انگلیس و اتحادیه اروپا و مقاومت در برابر بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی انگلیس درخصوص خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند.

اخیراً جرمی کوربین، در نامه ای به رهبران احزاب مخالف خواهان شده است که به منظور جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا از رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون و نخست وزیری خودش در یک دولت موقت حمایت نمایند.

نتایج نظرسنجی مؤسسه یوگو نشان می دهد که 48درصد شهروندان انگلیسی شرکت نماینده در این نظرسنجی یک برگزیت بدون توافق را ترجیح می دهند. 17درصد هم نظری در این زمینه نداشتند.

کوربین در نظر دارد در سمت نخست وزیری دولت موقت انگلیس انتخابات مجدد برگزار و یک همه پرسی جدید درباره برگزیت را سازماندهی کند؛ البته این پیشنهاد او با مخالفت بسیاری از احزاب اپوزیسیون در انگلیس روبرو شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی انگلیس تأکید نموده است که بدون اما و اگر در 31 اکتبر در صورت لزوم بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهد نمود؛ اما در انگلیس علیه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مقاومت بالایی وجود دارد.

به گزارش رسانه های انگلیسی، دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری بوریس جانسون به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می نماید.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی قرار گرفته است.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و در نهایت بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

جانسون که چندین هفته است جانشینی ترزا می در انگلیس را بر عهده گرفته است به شدت تحت فشار اپوزیسیون این کشور قرار گرفته است و اپوزیسیون با هر گونه خروج بدون توافق کشورشان از اتحادیه اروپا مخالفند. جرمی کوربین، رئیس حزب اپوریسیون کارگر انگلیس می خواهد جانسون را برکنار نموده و با حزب محافظه کار یک دولت موقت را تشکیل دهد تا بعد از آن انتخابات مجدد برگزار شده و یک همه پرسی دومی درباره برگزیت سازماندهی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 428

به "انگلیسی ها برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری کوربین ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها برگزیت بدون توافق را به نخست وزیری کوربین ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید