امرالله صالح: گزارش ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نادرست است

به گزارش کشتی کروز، معاون اول اشرف غنی گفت که گزارش رسانه ها درباره تهدید آمریکا به خروج نیروهایش از افغانستان نادرست است.

امرالله صالح: گزارش ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نادرست است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، امرالله صالح معاون اول اشرف غنی تهدید مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تکذیب کرد.

این در حالی است که شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا به نقل از مقامات این کشور گزارش داده بود که پامپئو در سفر اخیرش به کابل علاوه بر تهدید برای کاهش یک میلیارد دلاری یاری ها به افغانستان هشدار داده بود که اگر رهبران سیاسی افغان با طالبان به توافق نرسند آمریکا همه نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید.

صالح در گفت وگو با تلویزیون یک در پاسخی در این باره توضیح داد که گزارش ها مبنی بر تهدید پامپئو برای خروج نیروها از افغانستان دروغ است.

وی درباره نقدها وزارت خارجه آمریکا و هشدار برای کاهش یاری ها و تاکید بر ایجاد دولت فراگیر نیز گفت: آن ها با توئیت ها و مصاحبه ها می خواهند روحیه ما را بشکنند تا ما سازشی را مخالف با قانون اساسی انجام دهیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

معاون اول اشرف غنی همچنین درباره مسئله آزادی زندانیان طالبان تاکید نمود که آزادی آن ها نه برای تقویت جنگ، بلکه برای تقویت صلح است و اگر این اقدام جنگ را تقویت کند فرایند آزادی زندانیان طالبان نه تنها توقف می یابد بلکه طالبان تاوان آن را خواهند داد.

صالح در رابطه با شیوع ویروس کرونا در افغانستان نیز هشدار داد که تلفات ناشی از این ویروس افزایش خواهد یافت و اگر حتی دولت بتواند کوشش های کنونی اش را ادامه دهد پیش بینی ها حاکی از مرگ 300 هزار نفر در افغانستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1111

به "امرالله صالح: گزارش ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نادرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امرالله صالح: گزارش ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نادرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید