ادعای آذربایجان درباره زخمی شدن رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ

به گزارش کشتی کروز، حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهوری آذربایجان روز یکشنبه مدعی شد که آرائیک هاروتیونیان رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ و فرمانده کل نیرو های این منطقه، در بمباران نیرو های آذربایجانی به شدت زخمی شده است.

ادعای آذربایجان درباره زخمی شدن رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شکبه خبری روسیاالیوم، حاجی اف در یک نشست مطبوعاتی ادعا کرد که هاروتیونیان در اثر حمله نیرو های ارتش آذرباجیان به شدت زخمی شد.

وی خطاب به رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ گفت: در پناهگاه مخفی شدی، اما ارتش آذربایجان تو را در آنجا هم پیدا کرد.

حاجی اف ضمن انتقاد شدید از ارمنستان، دولت این کشور را تروریستی خواند و تاکید نمود که هیچ یک از حملات به خاکش را بی پاسخ نمی گذارد.

این در حالی است که رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ ساعاتی پیش، از حمله موشکی نیرو های این منطقه به شهر گنجه دومین شهر عظیم آذربایجان اطلاع داد و تهدید کرد که نیروهایش مواضع نظامی شهر های عظیم در عمق اراضی آذربایجان را هدف قرار می دهند.

به همین دلیل، نیرو های ارتش آذربایجان طی روز های اخیر شهر خانکندی پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ را بار ها بمباران کردند.

مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ پیشتر گفتند که حمله نیرو های این جمهوری باعث تخریب فرودگاه نظامی گنجه شده است. این در حالی است که دولت باکو این ادعا را قاطعا رد و گفت که نیرو های قره باغ مرکز غیرنظامی را بمباران کردند که در اثر آن دو غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

طی روز های اخیر تنش ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشور ها خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است. گروه مینسک که با هدف میانجیگری بین دو طرف شکل گرفته است در مدت بیش از دو دهه فعالیت خود کارکرد موثری نداشته است. جمهوری اسلامی ایران که با هر دو طرف مناقشه روابط حسنه ای دارد، بار ها برای کاهش تنش بین دو طرف اعلام آمادگی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1362

به "ادعای آذربایجان درباره زخمی شدن رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آذربایجان درباره زخمی شدن رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید