آمریکا، هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد

به گزارش کشتی کروز، تهران - خبرنگاران - نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت : واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نفت خریداری نکند.

آمریکا، هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد

به گزارش یکشنبه شب خبرنگاران، الیوت آبرامز در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در این باره گفت: ما می گوییم که نباید به این نظام یاری کنید. باید هوادار مردم ونزوئلا باشید.

آبرامز اضافه کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این پیغام را همچنین به دولت های دیگر و بانک ها و شرکت های خارجی که با ونزوئلا همکاری می نمایند، رسانده است.

فشار واشنگتن بر هند درحالی است که آمریکا و متحدان منطقه ای آن در آمریکای لاتین تهدید نموده اند تحریم های بیشتری علیه ونزوئلا اعمال نموده و او را وادار به کناره گیری از قدرت می نمایند.

واشنگتن خوان گوایدو را رئیس جمهوری ونزوئلا می داند و ضمن تحریم صنعت نفت این کشور، دارایی های مقام های ارشد دولت مادورو را مسدود و صدور ویزا برای آنها را ممنوع نموده است.

هند در ماه ژانویه 4.2 درصد از نفت موردنیاز خود را از ونزوئلا وارد کرد. چین نیز از ونزوئلا نفت می خرد اما پول آن صرف بازپرداخت وام هایی می گردد که کاراکاس از پکن دریافت نموده است.

فشار واشنگتن بر دهلی نو درحالی است که تنش های تجاری میان آمریکا و هند درحال افزایش است. آمریکا درنظر دارد توافق تجاری ترجیحی با هند را لغو کند. این توافق به هند امکان می دهد تا 5.6 میلیارد دلار کالا را به آمریکا صادر کند، بدون آنکه تعرفه ای بر آنها اعمال گردد.

آبرامز از اظهارنظر درخصوص اینکه آیا هند به خواسته آمریکا تن خواهد داد یا نه، امتناع کرد. یک مقام هندی گفت که این مساله روز سه شنبه در جریان مشاوره های دیپلماتیک آمریکا و هند در واشنگتن به بحث گذاشته می گردد.

شبک**9423**1392

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 298

به "آمریکا، هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید