آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، آزمایش بالینی واکسن بالقوه کووید 19 چین در برزیل متوقف شده است. دلیل این امر یک مورد گزارش وجود عوارض جانبی شدید ناشی از تزریق واکسن بوده است.

آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

این واکسن در شرکت سینوواک بیوتک توسعه یافته و کروناوک نام دارد. طبق گزارش های موجود مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مذکور در 29 اکتبر در برزیل متوقف شده است. البته سازمان بهداشت برزیل هیچ شرح دیگری در این باره ارائه ننموده است.

در بیانیه سازمان بهداشت برزیل اشاره شده آزمایش بالینی واکسن بالقوه چینی با توجه به قوانین متوقف شده تا ادامه آن در این کشور آنالیز گردد.

انستیتو Butantan در سائوپولو برای فراوری این واکسن در برزیل با سینوواک همکاری می نماید. این شرکت در بیانیه ای از توقف آزمایش بالینی اظهار تعجب کرد و گفت که مشغول آنالیز جزئیات است.

دیماس کوواس مدیر این انستیتو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت یک شرکت کننده در آزمایش بالینی فوت نموده اما مرگ او به واکسن بالقوه چینی ارتباطی نداشته است.

توقف آزمایش بالینی برای آنالیز بروز عوارض جانبی شدید یک واکسن یا دارو در آزمایش های بالینی وسیع چندان غیر معمول نیست. در همین اواخر آزمایش بالینی واکسن های توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد و شرکت جانسون به دلیل بروز چنین رویدادی متوقف شد. البته پس از انجام تحقیقات، آزمایش بالینی هر دو واکسن بالقوه از سرگرفته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1435

به "آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید