آتش بس تجاری میان پکن چین و واشنگتن

به گزارش کشتی کروز، یک روزنامه چینی مدعی شد که چین و آمریکا با توجه به دیدار سران دو کشور در اوزاکا ژاپن، به طور موقت برای آتش بس تجاری موافقت نموده اند.

آتش بس تجاری میان پکن چین و واشنگتن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز آدینه نوشت آمریکا تصمیم گرفته است در زمان حاضر تحریم های تازه روی کالاهای چینی اعمال نکند و قرار است دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین برای توافق تجاری نهایی با یکدیگر مذاکراتی انجام دهند.

همزمان اعلام شده است دو طرف بیانیه هایی را در حاشیه دیدار سران دو کشور یکی در پکن و دیگری در واشنگتن صادر خواهند کرد و مضامین مربوط به توافقات را در آن تعیین خواهند کرد.

آمریکا قرار بود که 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی یعنی باقیمانده صادرات این کشور را به آمریکا مورد تحریم قرار دهد اما با توجه به اینکه ترامپ میخواهد برای توافق نهایی تجاری با شی دیدار و گفت و گو کند، این موضوع به تعویق افتاده است.

اما واشنگتن تهدید نموده است که اگر تا سرانجام این هفته و پس از نشست سران توافقی بدست نیاید، کل صادرات چین به آمریکا را مشمول تعرفه 25 درصدی خواهد نمود.

هنوز هیچیک از مقام های رسمی آمریکا در خصوص تعویق تعرفه ها اظهار نظر ننموده اند اما احتمال می رود تعویق تعرفه ها تا سرانجام امسال میلادی باشد.

پیش از این آمریکا 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه 25 درصدی نموده و پکن هم بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا بین 5 تا 10 درصد تعرفه اعمال نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 348

به "آتش بس تجاری میان پکن چین و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس تجاری میان پکن چین و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید