ایلان ماسک: خودرو های تسلا تا سرانجام سال کاملاً خودران می شوند

به گزارش کشتی کروز، ایلان ماسک در تازه ترین ادعای جنجالی خود اعلام نموده است که فناوری خودران کامل تسلا (موسوم به FSD) همین سال جاری در محصولات کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ادعا درحالی مطرح می گردد که هیچ شواهدی مبنی بر پیشرفت چشمگیر تسلا درزمینه فناوری خودران وجود ندارد.

ایلان ماسک: خودرو های تسلا تا سرانجام سال کاملاً خودران می شوند

به گزارش دیجیاتو، مرد پرسروصدای دنیای تکنولوژی، ادعای بزرگ خود را در کنفرانس هوش مصنوعی که اخیراً در شانگ های برگزار گردید، عنوان کرد. وی که به وسیله ارتباط ویدیویی در این کنفرانس شرکت نموده بود، به مباحث مختلفی پرداخت. یکی از این مباحث به هوش مصنوعی و نحوه استفاده تسلا از آن مربوط بود. آقای ماسک در سخنان خود تأیید کرد که تسلا از هوش مصنوعی در حوزه رانندگی اتوماتیک یاری می گیرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: من فکر می کنم تسلا به فناوری خودران کامل که احتیاجی به نظارت انسان نباشد، بسیار نزدیک است.

آقای ماسک البته در ادامه تأکید کرد که این فقط یک برآورد است، ولی از دید او، تسلا تا اواخر سال جاری به آنچه که فناوری خودران سطح 4 یا 5 خطاب می گردد، دست پیدا می نماید. درهرحال اگر ادعای ایلان ماسک درست از آب دربیاید و تسلا بتواند تا انتها سال محصولات خود را به فناوری خودران سطح 4 و 5 مجهز کند، باید گفت زلزله ای بزرگ در صنعت خودرو رخ خواهد داد.

شاید بدانید در سطح چهارم از فناوری خودران، راننده از دخالت در کنترل خودرو بی احتیاج می گردد. درواقع اگر خودرویی به این سطح مجهز باشد، می تواند تقریباً تمامی سناریو های رانندگی را مدیریت کند. مدل های مجهز به این سطح کماکان با ادوات لازم برای رانندگی دستی و کنترل خودرو به وسیله راننده فراوری خواهند شد تا امکان لذت بردن از رانندگی فراهم باشد!

آیا ادعای ایلان ماسک یک بلوف است؟

با آنکه فناوری FSD تسلا از قابلیت های کم نظیری برخوردار است، اما در زمان کنونی فاصله بسیار زیادی با فناوری خودران سطح 4 دارد. ازاین رو به ادعای آقای ماسک باید با دیده تردید نگریست. بد نیست بدانید مرسدس بنز اوایل سال جاری توانست مجوز استفاده از فناوری خودران سطح 3 را در مدل های مخصوص بازار آمریکا کسب کند. دو سدان لوکس S کلاس و EQS اولین خودرو های موجود در آمریکا هستند که با این فناوری به فروش می رسند.

لازم به ذکر است حتی درصورت دستیابی تسلا به فناوری خودران کامل، این شرکت نخواهد توانست به راحتی و از همان ابتدا محصولات خود را به آن تجهیز کند. لازمه استفاده از این فناوری دریافت تأییدیه از مراجعی مثل اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) است. از آنجایی که رابطه این ارگان با تسلا به خاطر تصادف های اتوپایلوت چندان محبت آمیز نیست، احتمال توافق سریع آن ها بر سر استفاده از فناوری خودران کامل خیلی بعید به نظر می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2458

به "ایلان ماسک: خودرو های تسلا تا سرانجام سال کاملاً خودران می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: خودرو های تسلا تا سرانجام سال کاملاً خودران می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید